FCK elsker BIF i SL
Det er ikke kun på den københavnske vestegn, at man håber, at Brøndby snart får løst den sportslige og ledelsesmæssige krise, som har sendt Superligaklubben ned under nedrykningsstregen.
Hos ærkerivalerne FC København har man overraskende nok den samme holdning, for succes i Brøndby er også gavnlig for fodboldforretningen i Parken.
- Der er ingen tvivl om, at Brøndby og FCK har haft godt af hinanden rent kommercielt. Rivaliseringen har også været med til at løfte dansk fodbold, for det er blevet så nemt for tilhængerne. Enten holder man med de gule eller med de hvide. Det har uden tvivl også givet gode samtaleemner på arbejdspladserne rundt omkring, siger FC Københavns kommercielle direktør, Dan Hammer, til Ritzau.
Lokalbrag mister pusten
Den aktuelle sportslige afstand mellem de to klubber bekymrer Dan Hammer her få dage inden de to hovedstadsholds første indbyrdes møde i efterårssæsonen. Han frygter, at de efterhånden klassiske lokalopgør på sigt risikerer at miste magien.
- Det er klart, at hvis Brøndbys krise fortsætter i for mange sæsoner, så er det naturligvis heller ikke godt for os. Så skal vi have en ny stor rival, og det tager tid. Rent geografisk er det også mest naturligt for os, at Brøndby er vores største rival. Men jeg er nu også ret sikker på, at de ikke rykker ned, siger FCK's kommercielle direktør.
***
0 Comments:
Post a Comment
Subscribe to Post Comments [Atom]
<< Home